Jouw winkelwagen
Subtotaal | – |
---|---|
BTW | – |
Totaal | – |
Veel Nederlanders hebben sinds medio maart nieuwe online diensten ontdekt waar zij hun tijd en geld aan besteden. Ook was er weer aandacht voor diensten waar ze voor de lockdown mee gestopt waren. Zo heeft maar liefst 31 procent een abonnement genomen op Netflix. Uit het onderzoek van Criteo blijkt verder dat 17 procent hun boodschappen (opnieuw) online is gaan bestellen, terwijl 19 procent eten thuis liet bezorgen en nog eens 19 procent ook andere consumentengoederen online aanschafte.
Online shoppen
De resultaten van het onderzoek wijzen uit dat er veel kansen liggen voor retailers om nieuwe klanten te werven en hun omzet te vergroten. Bestaande webshops krijgen (meer) focus, terwijl er daarnaast veel nieuwe online activiteiten opgezet worden.
Marketing
“Consumenten zoeken online actief naar de beste winkels en producten”, zegt Tijmen Willems, Country Manager Benelux bij Criteo. “Door nu te investeren in marketing, vergroot je je kans om nieuwe klanten te werven die zeer waarschijnlijk bij je terug blijven komen, of je nu een winkelier bent of een restaurant dat thuisbezorgt.”
Subtotaal | – |
---|---|
BTW | – |
Totaal | – |