Bij communicatiebureau BLOCC werkt een team van creatieve mensen met een professionele achtergrond. Samen maken zij zich sterk om jouw bedrijf, merk of organisatie zichtbaar te maken – bij voorkeur in nauw overleg met de klant zelf. “Zo komen we tot eigentijdse concepten, goede ontwerpen of innovatieve adviezen”, aldus eigenaar Simon Jansen. We gingen in gesprek over een andere samenwerking: die met Domein-Registreren.
BLOCC creatieve communicatie
“Wij geloven in een goed visueel verhaal met gebruik van alle technieken, zowel online als offline”, zegt Jansen. “Op die manier zijn we in staat de kwaliteit te leveren waar wij achter staan.” Dat betekent dus onder meer een uitgedachte digitale strategie voor het ‘online verhaal’, uiteraard met een pakket van bijbehorende diensten. BLOCC heeft een heel breed klantenbestand in allerlei sectoren en branches, en van zelfstandigen en MKB’ers tot multinationals. Voor de online onderdelen van campagnes voor deze klanten zijn domeinnamen, hostingpakketten en e-maildiensten bij ons ondergebracht. En ook blocc.nl zelf is bij Domein-Registreren.nl geregistreerd en gehost.
BLOCC is al decennia actief als reclame- en communicatiebureau. “Ik ben in april 1999 voor mezelf begonnen, direct na mijn studie. Dat begon als een eenmanszaakje en vanaf 2000 in een VOF onder de naam Art 2 Go. Ik heb de Kunstacademie gedaan, maar heb ook reclame gestudeerd. In die eerste periode lag de focus meer op fysieke interieurbouw, maar dat is doorheen de jaren organisch gegroeid naar alle denkbare uitingen waar je bij de term branding aan kunt denken.” Een full-service communicatiebureau dus, met alles van office branding tot multimediale marketingstrategieën. “In 2007 zijn we gesplitst en ging ik verder als BLOCC creatieve communicatie. En voor creatieve interieurconcepten kun je nog altijd bij mijn voormalige compagnon terecht; Art 2 Go Interieurprojecten.”
Van belettering tot full-service branding
“Voor een klein deel van onze klanten doen we slechts één of twee items van de vele producten en diensten die we aanbieden. Denk aan het busje van een eenmanszaak, die zal hooguit eens in de acht jaar weer eens in aanmerking komen om opnieuw beletterd te worden. Maar steeds meer zien we dat klanten hun volledige reclame/communicatie-uitingen bij ons neerleggen, inclusief SEO, grafisch werk, signing – noem maar op. Zo kunnen we heel consequent de branding doortrekken en de communicatie eenduidig en herkenbaar houden. Zie je dat bedrijf online, hun brochure, of bedrijfswagen, dan herken je in één oogopslag de huisstijl en tone of voice.
“Ik denk dat het heel waardevol is om communicatie-uitingen bij één partij onder te brengen. Enerzijds uit logistiek gemak, maar ook qua onderlinge relatie. We partneren heel graag. Dat is een trendy woord, dat snap ik, maar wij doen het écht – we zien onszelf veel meer als verlengstuk dan als extern bureau, zeker bij grotere relaties. De korte lijntjes, de vertrouwensband, samen komen we tot het beste. Een klant heeft een doel en een idee, en wij zorgen voor de handen en voeten. In overleg, uiteraard, maar wel met onze creatieve expertise en twist. Als kers op de taart. Wij doen niet wat de klant vraagt, maar vragen door en laten daar vervolgens onze eigen expertise op los. Pro-actief meedenken. Dat is echt de sleutel voor ons, op de stoel van de klant gaan zitten. Je kunt dan inprikken op hun doelen en visie, om vervolgens de vertaalslag te maken naar hun doelgroep om zo de boodschap op de juiste manier voor het voetlicht te brengen.”
Samenwerking Domein-Registreren
Voor de geschiedenis van de samenwerking met Domein-Registreren moeten we ook al heel wat jaartjes terug in de tijd, BLOCC is een van onze oudste en trouwste klanten. “Volgens mij zijn we al in 2005 aan de slag gegaan. De overeenkomst met Prezent (het moederbedrijf van Domein-Registreren) is al een long-standing deal. Wij ontwerpen en beheren creatieve websites voor klanten, en brengen die bij jullie onder voor registratie, hosting en e-mail.”
Voor die diensten beschikt BLOCC over een team van webdesigners, maar als het heel technisch wordt, dan wordt Domein-Registreren ook voor dat onderdeel ingeschakeld.
“Als het echt op codekloppen aankomt, dan schakelen wij ook externen in om de kwaliteit van de dienst die we leveren te garanderen. We hadden onlangs een hele specialistische website voor een grote klant, met veel maatwerk. Dan weten we jullie ook te vinden.”
Simon Jansen, eigenaar BLOCC
Vertrouwen
Daarnaast uit de samenwerking zich in technische variabelen. “Elles en Tessa, die horen vaak van ons. Er is bijna wekelijks wel contact, dat kan ook niet anders met de grootte van het pakket aan websites dat we bij jullie geplaatst hebben in al die jaren. Er is een probleempje, een pagina is offline of er gaat wat mis met e-mailverkeer. Dan is het overleg altijd heel prettig. Er wordt snel geschakeld, maar ook echt meegedacht. Een beetje zoals wij onze klanten benaderen, zo worden wij ook geholpen.”
Een website en de bijbehorende online presence zijn voor veel ondernemingen de voornaamste etalage, en een kapot raam moet dan snel worden gefikst. “Soms weet je zelf ook wel waar het probleem zit, maar dan is het achterhalen van de concrete oorzaak en daarmee het implementeren van de juiste oplossing nog wel eens iets anders, zeker gezien de gewenste doorlooptijden online. Dan is een goede samenwerking cruciaal, en dat kunnen we in alle gevallen in het volste vertrouwen aan Domein-Registreren overlaten. Ten eerste omdat jullie er alles aan doen om het euvel te vinden en te verhelpen, en ten tweede omdat jullie begrijpen welke rol een snelle afhandeling speelt.”