Softwarebedrijf Polder Knowledge is in het afgelopen jaar voor de webhosting van zijn klanten overgestapt op de diensten van Domein-Registreren. Sindsdien zijn er naar wederzijdse tevredenheid al veel bestaande én nieuwe klanten van de onderneming verhuisd naar onze servers, waaronder de website voor een bijzondere nieuwe campagne: lucht verkopen voor Zeeman. Ook delen we een filosofie, namelijk service op maat vanuit aandacht voor de menskant van IT. In gesprek met Rob Mulder, een van de oprichters en eigenaren van Polder Knowledge.
Polder Knowledge is een adviserend én uitvoerend partner in websites en -applicaties, en specialist in alles van procesoptimalisatie tot API-koppelingen, strategische dashboards en data-driven software. Of, in de eigen woorden: “We helpen organisaties in de continu veranderende wereld met slimme online oplossingen.” Dat doet het bedrijf vanuit een hoofdkantoor aan de Westblaak in Rotterdam en een dependance in de met ruim 150 andere creatieve bedrijven gevulde De Gruyterfabriek in Den Bosch. En vanuit een focus op de ‘zachte kant’ van IT; de menselijke kant. Het credo is dan ook ‘Human First Software Development’. Een filosofie waar het team van Domein-Registreren zich uiteraard goed in kan vinden, met onze onderscheidende focus op een betrouwbare service.
Eigen hostingservice
“In de begindagen van Polder Knowledge waren we voorzien van ons eigen platform om de websites van klanten zelf te kunnen hosten. Dat gaf ook een bepaalde vrijheid om alles in te richten zoals je dat zelf wil, zonder derde partijen. In de groei van de jaren erna werden dat er uiteindelijk behoorlijk veel, en op een gegeven moment zijn we zelfs klanten gaan hosten waar we de websites niet eens zelf voor gebouwd hebben. Daarnaast verandert de wereld om ons heen, en de eisen veranderen mee. Denk bijvoorbeeld aan performers en onderwerpen als informatieveiligheid. Bovendien werken we met een deployment straat (een OTAP-omgeving voor Ontwikkeling, Test, Acceptatie en Productie, red.) waarbij de websites die we ontwikkelen een bepaald dynamisch proces doorlopen, en waarin we een faciliterende meedenker nodig hebben. We hebben onze hostingservices uiteraard wel naar een professioneel niveau gebracht, maar uiteindelijk was het nooit de ambitie om die discipline commercieel succesvol te maken, het was vooral een praktisch onderdeel om onze klanten aan te kunnen bieden. Daarom wilden we overstappen op een externe dienst.”
Samenwerking Domein-Registreren
Vervolgens kwam Domein-Registreren op de radar. “Sindsdien gaat het heel anders. Dat begon met kleine stapjes, want je wil natuurlijk het proces bij Domein-Registreren ook even goed volgen. Inmiddels zijn we mondjesmaat al onze klanten aan het verhuizen, en bieden we nieuwe klanten al direct hosting bij Domein-Registreren.”
Vanuit ons klantonderzoek wisten we al dat onze service door Polder Knowledge zeer goed beoordeeld werd. Dat kan Mulder ook onderschrijven vanuit de praktijk. “We hadden bijvoorbeeld een nieuwe klant die aan de slag ging met een website en een e-mailpakket, en die vond dat als instapper erg spannend, ‘hoe moet je dat nou allemaal instellen?’. Vanuit Domein-Registreren is hij zeer vriendelijk en met veel geduld door dat proces geloodst, wat ik vanuit de mailconversatie heb kunnen volgen. Dat is natuurlijk erg prettig.”
“Zelf heb ik die ervaring ook. Je belt even met Sjors of Elles, en je wordt zeer kundig geholpen. Dat geeft ons het vertrouwen dat we een partij hebben gevonden aan wie je dat over kan laten, en dat geeft ook rust voor de verantwoordelijkheid naar je eigen klanten.”
Rob Mulder Medeoprichter en -eigenaar, Polder Knowledge
Lucht verkopen
Mulder is zoals gezegd ondernemer en mede-eigenaar, maar in de dagelijkse praktijk van zijn organisatie vooral actief als UX-designer. Dankzij een achtergrond in de reclame heeft hij als creatieve ontwerper een oog voor detail, wat goed van pas kwam bij de actuele campagne van Zeeman. De textielgigant stortte zich onlangs in de wereld van parfums, vanuit een verbijstering over de hoge prijzen in die markt. ‘Is dat nodig? En waar betaal je dan voor?’ De winkelketen lanceerde vervolgens twee eigen geuren – Lucht eau de parfum – voor slechts 4 euro 99, en het team van Polder Knowledge bouwde de bijbehorende website als onderdeel van een crossmediale campagne in abri’s, online en op tv.
“Je hebt dan te maken met een website waarvan we weten, uit ervaring en vanuit eerdere projecten, dat het vanaf de lancering zeer veel traffic op gaat leveren. Met een campagne die in één keer in zes landen groots wordt ingezet verwacht je een enorme ‘run’ op de website, dus snelheid is de sleutel. Binnen een dag was Lucht online inderdaad totaal uitverkocht. Gelukkig hebben we de site – zeemaneaudeparfum.com – bij Domein-Registreren ondergebracht, en hield jullie team de serverload nauwlettend in de gaten. Die eerste piek is nu geweest, maar het is fijn dat er een partij achter zit die stand-by staat.”